Çalışma Yüzeylerini, Katmanları ve Daha Fazlasını Dışa Aktarma

Durumu:
Çevrimdışı

Reaswon

Kayıtlı üye
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
4,677
Tepkime Skoru
810
Yaş
22
Konum
İzmir
Exe Puanı
İsim
Fırat
Photoshop'u kullanarak çalışma yüzeylerini, katmanları, katman gruplarını veya Photoshop belgelerini PNG, JPEG, GIF veya SVG görüntü varlıkları olarak dışa aktarabilirsiniz.

Hızlı Dışa Aktar özelliğini kullanarak çalışma yüzeylerini, katmanları veya belgeleri dışa aktarma

Bir Photoshop belgesini veya içindeki tüm çalışma yüzeylerini dışa aktarma

Dosya > Dışa Aktar > Farklı Dışa Aktar [görüntü formatı] seçeneğini belirleyin. İstenirse bir hedef klasör seçin. Photoshop geçerli belgeyi, Hızlı Dışa Aktar ayarlarınızda belirlenen formatta bir görüntü varlığı olarak dışa aktarır. Belgenizde çalışma yüzeyleri varsa, içerisinde yer alan tüm çalışma yüzeyleri bu seçeneği belirlediğinizde tek tek dışa aktarılır.

Seçilen katmanları, katman gruplarını veya çalışma yüzeylerini dışa aktarma

Katmanlar panelinde görüntü varlıkları olarak dışa aktarmak istediğiniz katmanları, katman gruplarını veya çalışma yüzeylerini seçin. Seçiminizi sağ tıklatın ve bağlam menüsünden [görüntü formatı] Olarak Hızlı Dışa Aktar'ı seçin. İstenirse bir hedef klasör seçin.

Bir görüntü varlığı, seçilen katmana, katman grubuna veya çalışma yüzeyine göre oluşturulur.

Hızlı Dışa Aktarma tercihlerini değiştirme
Varsayılan olarak Hızlı Dışa Aktar özelliği varlıkları saydamlıkla PNG olarak oluşturur ve her seferinde bir dışa aktarma konumu seçmenizi ister. Bu ayarları değiştirmek için Tercihler > Dışa Aktar veya Dosya > Dışa Aktar > Dışa Aktarma Tercihleri'ni seçin ve aşağıdakileri belirleyin:
  • Hızlı Dışa Aktar için tercih ettiğiniz format: PNG, JPG, PNG-8, GIF veya SVG
  • Formata özgü parametreler. Örneğin, PNG için Saydamlığı etkinleştirilmiş varlıkları mı (32 bit) yoksa daha küçük boyutlu görüntüleri mi (8 bit) dışa aktarmak istediğinizi belirleyebilirsiniz.
  • Hızlı Dışa Aktar özelliği ile dışa aktarılan görüntülerin konumları. Bunu yapmak için aşağıdakilerden birini seçin:
Dışa Aktarma Hedefini Her Seferinde Sor: Varlıkları dışa aktardığınızda her seferinde bir konum seçmeniz istenir
Dosyaları Geçerli Belgenin Yanındaki Bir Varlıklar Klasörüne Dışa Aktar: Görüntü varlığını kaynak Photoshop belgesini içeren klasördeki Varlıklar adlı bir alt klasöre yerleştirir.
  • Telif hakkı ve iletişim bilgileri gibi meta verileri dışa aktarılan varlıklara eklemek isteyip istemediğinizi
  • Varlıkları sRGB renk uzayına dönüştürmek isteyip istemediğinizi
Farklı Dışa aktar iletişim kutusu: Çalışma yüzeyleri, katmanlar veya belgeler
Photoshop Çalışma Yüzeyleri Katmanlar Belgeler Farklı Dışa Aktar iletişim kutusu

Farklı Dışa Aktar iletişim kutusu

Farklı Dışa Aktar iletişim kutusunu kullanarak, katmanları, katman gruplarını, çalışma yüzeylerini veya Photoshop belgelerini görüntüler olarak dışa aktarırken her seferinde hassas ayarlama yapabilirsiniz.
  • Geçerli Photoshop belgesini dışa aktarmak için Dosya > Dışa Aktar > Farklı Dışa Aktar seçeneğini belirleyin. Belgenizde çalışma yüzeyleri varsa, içerisinde yer alan tüm çalışma yüzeyleri bu iletişim kutusu ile dışa aktarılır.
  • Katmanlar, katman grupları veya çalışma yüzeyleri için bu iletişim kutusunu getirmek üzere Katmanlar panelinden söz konusu öğeleri seçin. Seçiminizi sağ tıklatın ve bağlam menüsünden Farklı Dışa Aktar seçeneğini belirleyin.

    Seçilen her katman, katman grubu veya çalışma yüzeyi ayrı bir görüntü varlığı olarak dışa aktarılır.
Farklı Dışa Aktar iletişim kutusundaki seçenekler
Farklı Dışa Aktar iletişim kutusunda aşağıdaki seçenekleri belirtebilirsiniz:
Format

PNG, JPG, GIF veya SVG seçimini yapın.

Formata özgü ayar

PNG için Saydamlığı etkinleştirilmiş varlıkları mı (32 bit) yoksa daha küçük boyutlu görüntüleri mi (8 bit) dışa aktarmak istediğinizi belirleyin. JPEG için istenen görüntü kalitesini belirleyin (%0–100). GIF görüntüleri varsayılan olarak saydamdır.

Not:
PNG varlıklarını dışa aktarırken şunları unutmayın:
  • Saydamlık seçimi, 32 bit PNG varlıkları oluşturur
  • Daha Küçük Dosya seçimi, 8 bit PNG varlıkları oluşturur
  • Yukarıdaki seçenekler işaretlenmediği takdirde 24 bit PNG varlıkları oluşturulur
Boyut

Görüntü varlığının genişlik ve yükseklik değerlerini belirtin. Genişlik ve yükseklik, varsayılan olarak birlikte kilitlidir. Genişliğin değiştirilmesi, otomatik olarak yüksekliği oransal bir şekilde değiştirir. Dışa aktarılan varlığın tuval sınırlarını belirlemek istiyorsanız bkz.
You do not have permission to view link Giriş yap veya üye ol.
.

Ölçek

Dışa aktarılan görüntünün ne kadar büyük olması gerektiğini seçin. Bu seçenek, daha büyük (veya daha küçük) çözünürlüklü varlıkları dışa aktarmada faydalıdır. Ölçeğin değiştirilmesi, görüntü boyutunu etkiler.

Yeniden Örnekleme Yeniden örnekleme yöntemi seçin. Yeniden örnekleme; görüntüyü yeniden boyutlandırırken tipik olarak, görüntünün piksel boyutlarını veya çözünürlüğünü değiştirirken görüntü verisi miktarını değiştirmek anlamına gelir.
Bilineer: Çevreleyen piksellerin renk değerlerinin ortalamasını alarak piksel ekler. Yöntem orta kalitede sonuçlar verir.
Bikübik: Çevreleyen piksellerin değerlerinin incelenmesini temel alan daha kesin ancak daha yavaş bir yöntemdir. Karmaşık hesaplamalar kullanan Bikübik, Bilineer veya En yakın Komşu yeniden örnekleme yöntemlerine göre daha yumuşak ton geçişleri sunar.
Bikübik Daha Yumuşak: Bikübik enterpolasyonunu temel alan görüntüleri genişletmek için uygundur ancak daha yumuşak sonuçlar üretmek üzere tasarlanmıştır.
Bikübik Daha Keskin: Bikübik enterpolasyonu temel alan görüntü boyutunu düşürmek için ve keskinliği geliştirmek için iyi bir yöntemdir. Bu yöntem, yeniden örneklenen görüntüdeki ayrıntıyı korur. Bikübik Daha Keskin yöntemi görüntünün bazı alanlarını çok fazla keskinleştirirse, Bikübik kullanmayı deneyin.
Bikübik Otomatik: Görüntüye uygun Bikübik örnekleme yöntemini otomatik olarak seçer.
En Yakın Komşu: Görüntüdeki pikselleri çoğaltan hızlı ancak daha az kesin yöntemdir. Bu yöntem kenarı yumuşatılmış olmayan kenarlar içeren çizimlerle kullanılmak içindir. Sert kenarları korur ve daha küçük dosyalar üretir. Ancak bu yöntem, bir görüntüyü ölçeklendirdiğinizde veya seçimde birden fazla değişiklik gerçekleştirdiğinizde görünür olan pürüzlü efektler üretebilir.
Ayrıntıları Koru: Bu yöntem görüntüyü yeniden boyutlandırırken görüntü ayrıntılarının ve keskinliğin korunmasına birincil öncelik verir.
Tuval Boyutu

Varlığınızın belirli bir genişlik ve yükseklik değerine uyması gerekiyorsa bu değerleri Tuval Boyutu olarak belirleyin. Farklı Dışa Aktar iletişim kutusu, görüntüyü bu sınırlar dahilinde ortalayacak şekilde önizlemeyi günceller.

Bu seçenek, aşağıda verilenler gibi birkaç senaryo için faydalıdır:
  • Çeşitli boyutlarda olan ancak 50x50 pks kutulara ortalanması gereken simgeleri dışa aktarıyorsunuz.
  • Gerekli boyutlardan daha küçük veya daha büyük bant reklam görüntülerini dışa aktarıyorsunuz.
Görüntü tuval boyutundan büyükse, tuval için belirlenen genişlik ve yükseklik değerlerine göre kırpılır.

Görüntü Boyutuiçerisinde ayarlanan değerleri geri döndürmek için Sıfırla öğesini tıklatabilirsiniz.

Meta Veriler

Telif hakkı ve iletişim bilgileri gibi meta verileri dışa aktarılan varlıklara gömmek isteyip istemediğinizi belirleyin.

Renk Uzayı

Şunları belirtin:
  • Dışa aktarılan varlığı sRGB renk uzayına dönüştürmek isteyip istemediğinizi. Bu seçenek varsayılan olarak seçilidir.
  • Renk profilini dışa aktarılan varlığa gömmek isteyip istemediğinizi.
Farklı boyutlardaki varlıkları dışa aktarma
Farklı Dışa Aktar iletişim kutusunu kullanarak seçili katmanları, çalışma yüzeylerini veya belgeleri çoklu boyutlarda varlıklar olarak dışa aktarabilirsiniz. Şu adımları uygulayın:
  1. Sol bölmeden göreli bir varlık boyutu seçin (örneğin, 1,25x).
  2. Göreli varlık boyutunda dışa aktarılan varlık için bir sonek seçin. Örneğin, @1,25x. Sonekler, dışa aktarılan varlıkları kolaylıkla yönetmenize yardımcı olur.
  3. Gerekirse, dışa aktarılan varlıklar için daha fazla boyut ve sonek belirlemek için + simgesini tıklatın.
Not:
Seçtiğiniz ölçekleme seçenekleri, tüm seçili katmanlar veya çalışma yüzeylerinize uygulanır.